• Neobis behaalt Odoo Gold status

    Afbeeldingsresultaat voor odoo gold partner

    Neobis is sinds mei 2018 officieel Odoo Gold Partner! Deze mijlpaal is een mooie blijk van waardering. Het geeft ons extra bevlogenheid om de Odoo bedrijfssoftware in Nederland de plaats te geven die het verdient.

    Met Odoo een professionele bedrijfssoftware omgeving

    Hiermee brengen wij Odoo bedrijfssoftware op professionele wijze aan naar kleine- en middelgrote organisaties. De software is bij uitstek geschikt om bedrijfsprocessen te optimaliseren, door de modulaire, veelzijdige en vooruitstrevende toepassingsmogelijkheden. De inzet van Odoo, op basis van een gedegen advies, maakt het werk van onze klanten nog aantrekkelijker en gemakkelijker – van begin tot eind.

    Odoo Gold Partner

    Met onze certificering als Gold Partner tonen wij onze expertise aan en verbinden wij onszelf aan constante doorontwikkeling op het gebied van functionaliteit, kennis en opleiding van Odoo bedrijfssoftware.

    Dé partner voor uw bedrijfssoftware implementatie

    Met Neobis – The Odoo Company krijgt u de beste implementatiepartner om uw bedrijfsprocessen optimaal te beheren en op elkaar af te stemmen. Met als extra voordeel dat u daarmee voorkomt dat de cloud-oplossingen binnen uw bedrijf tot een ongewenste wildgroei leiden

    Meer weten?

    Bent u benieuwd wat Neobis – The Odoo Company (inmiddels gevestigd in Breda, Rotterdam en Delft) voor uw organisatie kan betekenen? Neem gerust contact met ons op via sales@neobis.nl

    Neobis Business Solutions Gold Relatie

     

  • OCA sprint Sevilla support by Neobis

    Neobis implementeert bedrijfssoftware die wordt ingezet voor het optimalieren van de bedrijfsprocessen. De software oplossing die wij hiervoor gebruiken is Odoo. En dit is niet zomaar. Odoo is een open source oplossing die zich wereldwijd al heeft bewezen met een grote community, de Odoo Community Association (OCA) waardoor kennis en ervaring wordt geborgd.

    Deze community is erg actief en neemt haar taken serieus. Zo wordt er van 11 tot en met 13 juni in Sevilla, Spanje voorafgaand aan de Spanish Community days (Jornadas Odoo) een uitgebreide OCA Code Sprint georganiseerd.

    De OCA Code Sprints geven Odoo-developers & consultants over de hele wereld de gelegenheid om elkaar te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en samen te werken om Odoo en de OCA te verbeteren. Ook Neobis is aanwezig tijdens deze code sprints. De deelnemers richten zich hierbij op migraties van bestaande OCA-modules naar 11.0 of introductie van nieuwe modules. Voorafgaand aan het evenement wordt de specifieke agenda vastgesteld om te bepalen aan welke modules zal worden gewerkt.

    Door onze deelname aan dit event stellen wij onszelf op de hoogte van de laatste technieken en nieuwste mogelijkheden. Ook verdiepen wij onze kennis hiermee waardoor wij onze klanten nog uitgebreider kunnen bijstaan bij het automatiseren en optimaliseren van hun processtromen.

    Benieuwd wat Neobis – The Odoo Company voor uw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op: +31 (0)15 – 219 16 00 of sales@neobis.nl

  • Neobis – The Odoo Company, dé innovatie voor het MKB

    Odoo is modulair, veelzijdig en vooruitstrevend. Het is ontwikkeld met als doel zowel traditionele als nieuwe bedrijfsmodellen te faciliteren. Op het gebied van HRM, CRM, Boekhouding, Urenregistratie, Sales, Facturatie en andere veelvoorkomende bedrijfsprocessen. Waarom Odoo en Neobis de innovatie is voor het MKB!

    Interesse? Neem contact met ons op.
    Telefoon: +31 15 219 1600
    Mobiel: +31 6 20 36 21 82

  • Odoo’s guide to new European data protection rules

    “As of May 25th, 2018, the General Data Protection Regulation (GDPR) comes into effect, opening a new era of data protection and privacy for everyone. While you’ve certainly heard and read a lot of information about GDPR, it can be difficult to understand exactly what it means for your business, in practical terms, and what you should do to be compliant with the new rules.

    At Odoo, we are committed to follow best practices in terms security and privacy. We strive to provide the same level of protection to all users and customers, without distinction on their location or citizenship. And we apply those best practices for all data, not just personal data.
    So Odoo SA and its subsidiaries are compliant with GDPR”.  

    FAQ GDPR – Odoo

  • IT FIRST vernieuwd haar ERP omgeving met Odoo

    ICT dienstverlener IT FIRST is 2018 van start gegaan met een geheel vernieuwde ERP omgeving op basis van Odoo ERP, dat is geïmplementeerd door West IT Solutions. Het vorige back-end systeem voldeed niet meer aan de eisen. “Het vorige systeem was niet meer geschikt voor een organisatie van onze grootte. We liepen tegen bepaalde beperkingen aan op het gebied van het aantal producten dat wij beschikbaar stellen aan onze klanten,” vertelt Pre-Sales Consultant Matthijs Albrecht hierover.

    Zoektocht naar een nieuwe back-end oplossing
    Om die reden is IT FIRST op zoek gegaan naar een IT bedrijfsomgeving die voldoet aan de huidige ontwikkelingen én modulair is in gebruik om mee te kunnen blijven bewegen met de wensen uit de markt. De verschillende software oplossingen waarnaar is gekeken zijn Microsoft Dynamics en Odoo. Als snel bleek dat Odoo prima invulling kon geven aan alle wensen van IT First. Odoo bevat alle gewenste functionaliteit en is daarbinnen ook nog eens op maat aanpasbaar. “En ook de initiële kosten bleken een stuk lager dan de andere oplossing waar we naar hebben gekeken,” aldus Matthijs.

    Alle functionaliteiten aanwezig in Odoo ERP
    De omgeving bevat een CRM systeem, een webshop, ERP functionaliteit én een bestelsysteem. Ook is er een OCI-koppeling naar de klanten gerealiseerd, waarmee de klanten hun orders automatisch kunnen plaatsen. En het systeem is in staat om UBL facturen te genereren zodat de klanten deze automatisch kunnen boeken. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de OCI koppeling en de ontwikkeling van een nieuwe website en e-commerce platform. In de volgende fase wordt de EDI koppeling opgepakt. Hiermee kunnen automatisch orders worden verzonden naar haar leveranciers, een proces dat op dit moment nog handmatig verloopt.

    Geslaagd project
    Volgens Matthijs beschouwd IT First het project als geslaagd. Ze zijn erg enthousiast over het traject met West IT Solutions en de inmiddels opgeleverde functionaliteit. “Wij zijn heel tevreden over West IT Solutions en de samenwerking tijdens het project. Dit is met name te danken aan de samenwerking met de Business Consultant. Doordat daar zoveel kennis aanwezig is van Odoo en bedrijfsprocessen is hij in staat zeer snel en adequaat te schakelen. Wij krijgen direct terugkoppeling op al onze vragen en men komt meteen in actie wanneer dit nodig is. Dit is voor ons van grote toegevoegde waarde geweest tijdens het project.”

    Wil je meer weten over de nieuwe back-office omgeving van IT First en op welke wijze zij deze inzetten? Lees dan het hele interview met Matthijs Albrecht in de klantcase.